FAQ – Ofta ställda frågor

FAQ – Ofta ställda frågor

Har ni någon fysisk affär?

Ja, vi har en fysisk affär som ligger på Vikingavägen 45 i Täby. Varmt välkommen!
Läs mer om butiken här.

Vart levererar ni?

Vi erbjuder hemleverans till hela Sverige. Detta inom 0-3 dagar. Läs mer om våra leveranser här (Länk till Leveranser/Frakt sidan)

Hur snabba är leveranserna?

Vi erbjuder hemleverans samma dag, 7 dagar i veckan, detta i Stor-Stockholm med omnejd. Övriga delar av Sverige levererar vi till inom 1-3 dagar. Läs mer om leveranser här:
(Länk till Leveranser/Frakt sidan)

Vilka leverera ni med?

Leverans sker med Best Transport, Gordon Delivery, DHL och PostNord.
Val av transportör görs automatiskt i kassan utifrån vart du bor, för att få en så snabb leverans hem till dig som möjligt.

Hur kan ni leverera färskvaror till hela Sverige?

Leverans sker med livsmedelsgodkända förpackningar. Vi garanterar kylkedjan, val av förpackning, mängd av kylmedel och transportör avgörs utifrån vart du som kund bor. Ju längre leveranstid, desto mer kylmedel och desto tjockare isolering på emballaget.

Vad kostar frakten?
Fraktkostnaden varierar från 99 kr och beräknas i kassan. Om din beställning är över 1000 kr erbjuder vi gratis frakt. Vänligen notera att den exakta fraktkostnaden kommer att visas i kassan baserat på din leveransadress.
Kan jag beställa nu och få leverans vid en senare planerad tid?

Ja, i kassan kan du välja vilken dag och tid du vill få leverans.

Vad sker om jag inte är hemma när leverans sker?

Transportören kommer alltid att ställa paketet på den angivna adressen, utanför er dörr. Transportören tar inga returer då vi hanterar livsmedel. Systemet hos transportören är konfigurerat så att du får ett textmeddelande när varorna är levererade till din adress.

I kassan innan du lägger ordern, kan du alltid välja exakt vilken dag och tid du vill få order hemlevererad. Efter ordern är lagd kommer du få ett meddelande, där du också kan ändra leveransdag och tid på din order, om du skulle vilja det.

Vad gör jag om förpackningen är trasig vid leverans?

Om du har fått en leverans som är trasig på grund av transportskador, vänligen kontakta oss. När du reklamerar så ta gärna bilder och skicka in med ditt klagomål.
Vi ersätter med nya varor där vi konstaterat att transporten misslyckats på grund av skadat emballage.
Länk till: kontakta oss (https://www.kottfabriken.se/kontakta-oss/)

Hur kontakta jag er?

Du är välkommen att ringa eller maila till oss.
Tel: 010-777 35 00. Mail: kundservice@kottfabriken.se

Är köttet färsk eller fryst vid beställning?

Det flesta av våra färskvaror är kylvaror och förpackas i vakuumförpackningar. 
Frysvaror är markerade med en snöflinga på siten. När det sedan kommer fram till dig kan det i vissa fall ha tinat något i kanterna, men det är ingen fara för köttets kvalitet och det är definitivt ingen hälsorisk.
Leverans sker med livsmedelsgodkända förpackningar. Vi garanterar kylkedjan, val av förpackning, mängd av kylmedel och transportör avgörs utifrån vart du som kund bor. Ju längre leveranstid, desto mer kylmedel och desto tjockare isolering på emballaget.

Hur förpackar ni produkterna?

Leverans sker med livsmedelsgodkända förpackningar. Vi garanterar kylkedjan, val av förpackning, mängd av kylmedel och transportör avgörs utifrån vart du som kund bor. Ju längre leveranstid, desto mer kylmedel och desto tjockare isolering på emballaget.

Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?

Vi erbjuder betalning med Klarna, I Kassan kan du välja att betala med kort, mot faktura eller med Swish.

Hur reklamerar jag en vara?

Vi uppskattar all feedback vi får här på köttfabriken så om det är något du inte är nöjd med så är du varmt välkommen att ringa in till vår kundtjänst och berätta om problemet så åtgärdar vi dig. Tel: 010-777 35 00. Eller kontakta oss per mail: kundservice@kottfabriken.se

Kan jag beställa varor som inte ingår i ert ordinarie sortiment?

Du är välkommen att kontakta oss med en förfrågan. Vi har ett brett nätverk av leverantörer, vi brukar kunna hitta en lösning på speciella önskemål. Tel: 010-777 35 00. Eller kontakta oss per mail: kundservice@kottfabriken.se

Kan man använda era vakuumförpackningar till sous vide?

Ja, alla färskvaror är förpackade i vakuumförpackningar. De går att använda till sous vide.

Hur är er matsäkerhet?

På Köttfabriken har livsmedelssäkerhet högsta prioritet, varför vi kontinuerligt testar och kontrollerar att varorna håller rätt temperatur. Detta görs i samråd med livsmedelsmyndigheterna.

Vi arbetar med HACCP som ursprungligen har utvecklats av NASA för att säkerställa att vår mat hanteras rätt. Vi använder rutiner som är rekommenderade av det högsta certifieringsorganet. Vi skickar frekvent in prover till ett ackrediterat labb för att få ett objektivt analysresultat av mikrobiologisk flora.

Är era produkter hormon- och GMO-fria?

Ja. Vi kan inte och vill inte arbeta med och sälja köttdetaljer där djuren har fått hormoner eller GMO-foder.

Köttet väger inte exakt det ni skrev på webshoppen när jag köpte?

I de fall vi levererar en produkt som har mindre vikt än det du beställt, kommer du automatiskt bli krediterad mellanskillnaden i Klarna. Du betalar aldrig för mycket för produkterna.

Köttet luktar inte som det gör när jag köper kött i mataffären?

Alla färskvaror levereras i vakuumförpackningarDet kan i vissa fall ge upphov till en speciell doft när vakuum bryts, vilket är normalt. Doften försvinner inom 5-10 minuter.
Leverans sker med livsmedelsgodkända förpackningar. Vi garanterar kylkedjan, val av förpackning, mängd av kylmedel och transportör avgörs utifrån vart du som kund bor. Ju längre leveranstid, desto mer kylmedel och desto tjockare isolering på emballaget.

Hur lång hållbarhet har färskvarorna?
Alla färskvaror levereras i vakuumförpackningar. Från att du mottagit varan garanterar vi dig 3 dagars hållbarhet i kylskåp, om inte vakuumförpackningen bryts.
Rökta produkter, som t.ex. har en längre hållbarhet, upp till 10 dagar efter att leverans sker.

Är era produkter kylda eller frysta?

Vi har både kylprodukter och frysprodukter. Våra frysprodukter har allt en frysmärkning på sig, det är av en snöflinga på etiketten. Är den kyld så har den ingen snöflinga.

Våra kylprodukter har aldrig varit frusna tidigare och går därför bra att frysa. Dock måste de frysas en dag innan utgångsdatumet. De får då en hållbarhetslängd på ett år enligt Svenska livsmedelsverket (SLV).

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Description
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Add to cart
Click outside to hide the comparison bar
Compare
0
0